Německý prapor v Mindenu používá vodní dron

Německý prapor Pioneer Bridge 130 z Mindenu je známý svým plovoucím rychlým mostem Amphibious M3, kterým je jako jediná jednotka v armádě vybaven. Nyní průkopníci z Mindenu obdrželi další novou technologii, která jim umožňuje připravit a následně vytvořit vodní přechody ještě rychleji. S dronem Sonobot 5 mohou vojáci efektivně a přesně prozkoumávat vody.

Se Sonobotem 5 dostávají vojáci z Mindenu poprvé dron, který je jedním z nejrychlejších plovoucích bezpilotních sonarových systémů na světě. Používá se pro průzkumné a vyhledávací operace v jezerech, kanálech a mnoha dalších myslitelných scénářích. Průkopníci tuto technologii používají k měření vojensky plánovaných přechodů a ke kontrole jejich vhodnosti. S dronem jsou průkopníci schopni detekovat předměty skryté pod vodou, jako jsou šrot, miny, mělčiny nebo velké překážky v přepravních kanálech, a přesně je lokalizovat.

Sonobot 5 je systémová platforma, která byla speciálně navržena tak, aby vyhovovala potřebám hydrografického průzkumu ve vnitrozemských vodách. Při klasickém vodoměru, tzv. batymetrii, se měří a podrobně popisuje zemský povrch včetně přírodních a umělých objektů, které jsou s ním pevně spojeny. To umí Sonobot 5. A dokáže pomocí bočního sonaru zobrazit dno vody jasně a s velkou přesností. To poskytuje průkopníkům velmi lehký, dálkově ovládaný a modulární měřicí systém. V závislosti na úkolu pionýři přizpůsobí svého Sonobota.

„Akvizice sondy Sonobot 5 pro nás jako průkopníky Minden znamená především jednu věc: nyní jsme schopni prozkoumat a měřit přechody vody digitálně, rychle a pod ochranou krytu. „Kromě toho mohou být výsledky průzkumu zpřístupněny odpovědným vojenským vůdcům v reálném čase,“ vysvětlil podplukovník Florian Loges, velitel německo-britského ženijního mostního praporu 130.

Vojáci dosud prováděli průzkum vodní plochy pomocí nafukovacího člunu a zařízení pro záznam hloubky vody (WaTAG). WaTAG byl připevněn k tělu člunu a pomocí echolotu zaznamenal profil řeky a následně vytiskl zaznamenaný vodní profil. Takový výraz by mohl být použit k identifikaci hloubky vody i mělčin nebo překážek ve vodě. Na základě těchto výsledků průzkumu se průkopníci rozhodli, zda by v tomto bodě měli zřídit přechodový bod a jaké prostředky by k tomu museli použít.