Pětapadesátiletou službu připomíná nová kamufláž

Při tvoření grafického návrhu byla nakonec oslovena firma Paintskillers, která má s přebarvením výročních strojů v českém letectvu bohaté zkušenosti. Vyhrála varianta, která svým nástřikem zobrazuje všechny kamufláže použité během dlouholeté služby tohoto vrtulníku. Kamufláž byla provedena na vrtulníku Mi-171 Š trupového čísla 9868.

V USA se jednalo o F-35. Česko je nyní blíž těmto strojům současné generace

Ve Washingtonu se uskutečnilo další kolo vyjednávání Ministerstva obrany ČR se zástupci americké administrativy ohledně možného pořízení nadzvukových letounů páté generace. Cílem jednání bylo získat od USA podrobnější informace zejména v oblasti modelu financování projektu tak, aby bral v úvahu rozpočtové možnosti České republiky. Dále…

Vzdušné síly čeká přelomové období

Rok 2022 se u Vzdušných sil AČR zapíše jako jeden z nejexponovanějších. Kromě ochrany vzdušného prostoru, zabezpečení služby pátrání a záchrany (SAR), letecké přepravy v době českého předsednictví v Radě EU a podpory pozemních a speciálních sil, zabezpečovali „modří“ minulý rok mnoho dalších úkolů –…

Modernizace AČR bez růžových brýlí – co se reálně dá stihnout v nejbližších letech

Pokud se podíváme třeba na Slovensko, to sice demonstrativně vyřadilo poslední letouny Mig-29 na Dnech NATO v loňském roce (2022, pozn.), nicméně ani před tím již prakticky s ohledem na funkčnost a spolehlivost nedisponovalo stíhacím letectvem. To bylo v nemalé míře suplováno letouny AČR, tedy opět Gripeny, na…

Armáda modernizuje letectvo, v úvaze je i nákup dvojice letounů Embraer C-390 Millennium

Jak je známo, dopravní letectvo relativně zaostává s ohledem na potřebné kapacity. To konec konců ukázala i evakuace z Afghánistánu. Dvojice dopravních letounů Airbus A-319CJ je nedostatečná. Letouny Casa nejsou příliš efektivním řešením pro převoz státních činitelů, zejména ne na dálkové lety, kdy je třeba řada mezipřistání,…

Operators training poprvé v Česku – uživatelé letounů CASA společně

Společné setkání se poprvé konalo před rokem v Lisabonu. Česko tak bylo druhou zemí, která přivítala zahraniční účastníky. To pražské se konalo formou třídenního workshopu. Účastníci tak mohli diskutovat o zkušenostech s provozem letounu a předat si důležité informace k modernizaci avioniky, postupům při řešení…